سال گذشته شاهد برپایی اولین دوره نمایشگاه خودرو تهران با حضور شرکت‌های نام دار و فعال در حوزه‌های مختلف خودرو پس از ۱۱ سال بودیم. بیش از ۱۶ کشور در این نمایشگاه حضور داشتند و در بخش‌های خودرو و قطعات، وسایل نقلیه محیط زیستی و خودروهای سنگین محصولات خود را ارائه دادند.

در اولین دوره این نمایشگاه که ۳۰–۲۶ بهمن ماه سال ۹۵ برگزار شد، بیش از ۲۵۰ شرکت داخلی و خارجی مرتبط با صنعت خودرو مانند ایران‌خودرو، سایپا، مدیران خودرو، نگین خودرو، پرشیا خودرو، اطلس خودرو، ایرتویا، ام جی پارس، توان خودرو جی و شرکت‌هاییاز جمله ماموت، شهاب خودرو و مایان در کنار خودروسازان دیگر در فضایی بالغ بر ۶۰ هزار مترمربع در این نمایشگاه حضور داشتند.

همچنین فدراسیون جهانی اتومبیلرانی نیز به همراه فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری استان تهران ۲ سالن در اختیار داشتند که بیش از ۲۰۰ خودروی کلاسیک و ماکت خودرو را به معرض نمایش گذاشتند  .

پیش بینی میشود که امسال هم مانند سال گذشته از این نمایشگاه استقبال خوبی به عمل آید و مخاطبان زیادی را به خود جذب کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو :

علی رضا عاجزی مدیر برگزاری نمایشگاهخودرو تهران، به حضور شرکت‌ها در دوره قبلی اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه سال گذشته میزبان بیش از ۲۰۰ شرکت فعال در صنعت خودرو بود. انواع خودروهای سبک و سنگین و تجاری و موتورسیکلت‌های برقی و بنزینی در نمایشگاه خودرو تهران ۹۵ به نمایش درآمده بودند و رونمایی‌های متنوعی از خودروهای جدید انجام شد.

امسال نیز تا کنون حضور ۳۶ شرکت خودروساز داخلی و خارجی قطعی شده که عدد قابل توجهی است و نشان از رشد ۲۰ درصدی شرکت کننده‌ها نسبت به سال گذشته دارد.

فضایی بالغ بر ۸۰ هزار متر مربع به دومین دوره نمایشگاه خودرو تهران اضافه شده و نقطه تمایز این نمایشگاه با دور قبلی، این است که صنایع وابسته از دومین دوره نمایشگاه بین المللی خودرو تهران حذف شده‌اند و این نمایشگاه فقط مختص خودرو است.

نمایشگاه خودرو تهران از ۶ تا ۱۰ آذر ماه در سایت نمایشگاهی شهر آفتاب دایر است و تعداد روزهای برگزاری آن نسبت به دور قبلی افزایش یافته. تاریخ از بهمن ماه به آذر تغییر پیدا کرده تا تیم برگزاری با این تغییر به یک تاریخ مناسب برای برگزاری نمایشگاه برسد و این تاریخ برای همیشه در تقویم نمایشگاهی ثبت شود و هر سال به طور منظم برگزار شود.

استفاده بهینه از فضای باز شهر آفتاب از برنامه‌های این دوره است و تیم برگزاری برنامه‌های متنوعی را در ایام برگزاری این نمایشگاه در نظر گرفته.

سال گذشته برگزاری نمایشگاه خودروهای کلاسیک و ماکت‌های مینیاتوری در کنار نمایشگاه خودرو تهران، علاقه مندان و بازدیدکنندگان را به وجد آورد. امسال نیز با همکاری هیئت اتومبیلرانی استان تهران و فدراسیون اتومبیلرانی، بخشی از نمایشگاه به خودروهای کلاسیک، باشگاه ماکت، کلوپ خودروهای آفرود و فضایی برای انجام حرکات نمایشی اختصاص داده می‌شود.

این نمایشگاه میزبان نشست‌های خبری برنامه ریزی شده از قبل در فضایی منحصر به فرد خواهد بود و قرار است تعداد قابل توجهی خودرو جدید از برندهای مختلف داخلی و خارجی در این نمایشگاه رونمایی شوند.

همچنین مثل سال گذشته، فضایی مجزا در محیط باز نمایشگاه به تست فنی خودروها اختصاص داده می‌شود. تا بازدیدکنندگان بتوانند در کنار مشاهده خودروهای جدید، با آن ها رانندگی کنند.

دومین نمایشگاه خودرو تهران در تاریخ ۶ لغایت ۱۰ آذرماه امسال در سایت مدرن شهر آفتاب برگزار شود.

Iran - تهران - تهران - بزرگراه خلیج فارس- روبروی مرقد مطهر امام خمینی (ره) - نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب