تازه ترین اخبار

لغو نمایشگاه ها

شنبه 3 اسفند 1398

نمایشگاه ها کنسل شد

شنبه 3 اسفند 1398

لغو برگزاری نمایشگاه ها

شنبه 3 اسفند 1398

اهداف برگزاری نمایشگاه

سه شنبه 22 آبان 1397

ارائه بن کتاب با تخفیف ویژه

چهارشنبه 22 فروردین 1397

لغو نمایشگاه صنعت موسیقی

چهارشنبه 8 آذر 1396

گزارش روز اول نمایشگاه

دوشنبه 19 تیر 1396

به گزارش ایرنا، رضا ملکی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس جاذبه های تاریخی و گردشگری ایران با حضور 'والنتینا لتیپووا' معاون اول وزیر فرهنگ جمهوری باشقیرستان، به پیشنه روابط بین دو کشور و سابقه تمدنی هفت هزار ساله ایران و حضور 1400 ورود اسلام به این سرزمین اشاره و در ادامه ضمن تاکید بر روابط راهبردی دوکشور ایران و روسیه گفت: معتقد هستیم این روابط در این سطح تا زمانی پایدار می ماند که روابط فرهنگی فی مابین گسترش یابد .
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه در ادامه مراسم گفت: برغم اشتراکات فرهنگی و ظرفیتهای موجود بین دو کشور شناخت دو ملت از یکدیگر در سطح پایینی قرار دارد. در تلاش هستیم با برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در مناطق مختلف روسیه ظرفیت های مختلف ایران را همانند این نمایشگاه که تلاش می کند بخش کوچکی از فرهنگ و تمدن غنی ایران را به شما معرفی کند به نمایش بگذاریم.
به گزارش رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو، ' گالی والی ولین'رییس موزه ملی باشقیرستان نیز در این مراسم، به روابط خوب ایران و روسیه و اشتراکات فرهنگی دو کشور اشاره کرد و گفت: در 5 سال گذشته 6 نمایشگاه با موضوع های مختلف مربوط به ایران در این موزه برپا شده است.
وی ابراز امیدواری کرد در آینده نیز چنین برنامه های فرهنگی پرارزش اجرا شود.
جمهوری باشقیرستان یکی از مناطق مسلمان نشین کشور روسیه است و تقریباً کمتر از 1 درصد وسعت کل کشور روسیه را با جمعیت بالغ بر چهار میلیون نفر شامل می شود و جایگاه هفتم توسعه را در میان مناطق این کشور دارد.
تنوع اقوام ، اشتراکات مذهبی و سنت شرقی مردم زمینه همکاریهای مختلف فرهنگی و هنری را بین ایران و جمهوری باشقیرستان فراهم می سازد.
به گزارش ایرنا، موزه ملی باشقیرستان، در بیانیه ای در خصوص برگزاری نمایشگاه عکس جاذبه های تاریخی و گردشگری ایران در سایت خود نوشت: میراث هنری تاریخی و غنی ایران نه فقط این موزه بلکه موزه های بسیاری از کشورها را تزیین می کند.
در بیانیه آمده است: این نمایشگاه آثاری را از میراث فرهنگی و هنری ایران گرد آورده است. در این نمایشگاه هنرهای سنتی و مردمی و صنایع دستی و تنوع های اقلیمی و معماری اسلامی -ایرانی ازجمله بناهای تاریخی همچنین برخی بناهای ثبت شده در یونسکو به عنوان میراث جهانی معرفی شده است.
در ادامه بیانیه گفته شده است: در این نمایشگاه می توان تنوع تولیدات استادان صنایع دستی ایران را می توان مشاهده کرد.
نمایشگاه عکس جاذبه های تاریخی و گردشگری ایران به همراه صنایع دستی کشورمان به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو و همکاری وزرات فرهنگ جمهوری باشقیرستان در راستای همکاریهای فرهنگی و هنری ایران و جمهوری باشقیرستان در موزه ملی شهر اوفا دایر شده و به مدت یک هفته در معرض نمایش علاقمندان به فرهنگ و تاریخ ایران قرار خواهد گرفت.

نمایشگاه های مرتبط