تازه ترین اخبار

لغو نمایشگاه ها

شنبه 3 اسفند 1398

نمایشگاه ها کنسل شد

شنبه 3 اسفند 1398

لغو برگزاری نمایشگاه ها

شنبه 3 اسفند 1398

اهداف برگزاری نمایشگاه

سه شنبه 22 آبان 1397

ارائه بن کتاب با تخفیف ویژه

چهارشنبه 22 فروردین 1397

لغو نمایشگاه صنعت موسیقی

چهارشنبه 8 آذر 1396

گزارش روز اول نمایشگاه

دوشنبه 19 تیر 1396

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اقتدار علمی و فرهنگی در سایه کتاب و کتابخوانی در کشور تحقق می‌یابد. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب استان اردبیل با بیان این مطلب افزود: برای رسیدن به اقتدار شعار کافی نیست به طوری‌که نهادینه کردن فرهنگ مطالعه از سنین پایین می تواند مسیر توسعه در کشور را هموار کند. 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فاصله گرفتن از فرهنگ کتاب و کتابخوانی به دنبال خود گرفتاری‌های فرهنگی و معضلات اجتماعی را به همراه خواهد داشت، گفت: امروز این ضعف بین حوزه و دانشگاه نیز مشاهده می شود به طوری که به جای کسب علم و علم‌آموزی مدرک‌گرایی رواج یافته است. 

او فلسفه برگزاری این نمایشگاه‌ها را ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین مردم اعلام کرد و گفت: با برگزاری این نمایشگاه‌ها در استانهای مختلف به دنبال ترویج فرهنگ کتابخوانی و انتشار آخرین یافته‌های علمی جدید در سراسر کشور هستیم. 

ارباب سلیمانی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در این جنگ نابرابر به پبروزی برسیم راهی جز اقتدار علمی وجود ندارد و این اقتدار علمی در سایه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به دست می‌آید. مشاور فرهنگی و دینی وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: استکبار جهانی در دنیای امروزی تلاش دارد با تهاجم فرهنگی و ایجاد جنگ نرم به اهداف خود دست یافته و در کشورهای اسلامی مانند ایران ارزش‌ها را بی‌ارزش کرده و برای منزوی کردن نظام اسلامی تلاش کند. 

او آسیب‌شناسی فرهنگ مطالعه، مخاطب شناسی مولفان و ناشران، برگزاری برنامه‌های کودک ونوجوان، گرایش مادران به کتابخوانی، فراهم کردن زمینه آثار کتاب، دسترسی آسان به کتابخانه‌ها و حمایت بیشتر از متولیان، ناشران و محققان را از برنامه‌های مهم قابل اجرا اعلام کرد. 

  ارباب سلیمانی بیان کرد: خوشبختانه تفکر در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور به جایگاه خود نزدیک می‌شود و باید توجه داشته باشیم که اقتدار علمی در سایه تحقیق رخ می‌دهد و لازمه تحقیق و پژوهش ارتقای سرانه مطالعه در کشور است که کتاب و کتابخوانی برای تحقق این اقتدار نقش ویژه‌ای دارد. 

  در نمایشگاه کتاب اردبیل 300 ناشر کشوری و استانی حضور دارند و انتخاب کتاب سال، برگزاری کارگاه اقتصاد مقاومتی، کارگاه داستان نویسی، نشست تحلیل محتوای مطبوعات استان، نقد و بررسی کتاب، ایستگاه سرگرمی، قصه گویی و قرآن خوانی از برنامه های جانبی آن است. 

این نمایشگاه به مدت پنج روز برای بازدید عموم برپا شده و در مراسم افتتاح آن از آثار برتر رونمایی و از برگزیدگان آثار برتر دومین جشنواره کتاب سال استان تجلیل شد. 

نمایشگاه های مرتبط