تازه ترین اخبار

لغو نمایشگاه ها

شنبه 3 اسفند 1398

نمایشگاه ها کنسل شد

شنبه 3 اسفند 1398

لغو برگزاری نمایشگاه ها

شنبه 3 اسفند 1398

اهداف برگزاری نمایشگاه

سه شنبه 22 آبان 1397

ارائه بن کتاب با تخفیف ویژه

چهارشنبه 22 فروردین 1397

لغو نمایشگاه صنعت موسیقی

چهارشنبه 8 آذر 1396

گزارش روز اول نمایشگاه

دوشنبه 19 تیر 1396

صبح روز 3 خرداد ماه سال 1396 قائم مقام موسسه تبیان یکی از شرکت­ های خصوصی تابع سازمان تبلیغات اسلامی از ستاد نمایشگاه ایران رسانه بازدید کرد.

شهروز میرعظیمی در این بازدید ضمن آشنایی با فعالیت واحد های روابط­ عمومی، انتشارات، ستاد خبری، بازرگانی، فنی مهندسی و… در نشستی صمیمی با دبیر اجرایی و مدیر روابط­ عمومی نمایشگاه ایران ­رسانه چگونگی همکاری این دو مرکز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

تولید ابزار موثر برای آموزش و فرهنگ استفاده از رسانه­ ها و جریان­ های بیگانه سیاست اصلی ماست

میرعظیمی در ابتدای جلسه با بیان اینکه شرکت نشر الکترونیک ایران، در سال 1384 و با هدف صنعتی کردن محصولات فرهنگی تاسیس شد، گفت: این شرکت از شرکتهای زیرمجموعه “سازمان تبلیغات اسلامی” می باشد. ماموریت شرکت نشر الکترونیک در دو بخش تعریف شده که بخشی از آن ”نشر و توزیع محصولات فرهنگی دیجیتال و الکترونیک” همچون نرم ­افزار های چندرسانه ­ای و بازی­ های رایانه ­ای است و همچنین ”نشر و توزیع الکترونیک محتوای دیجیتال در سامانه­ های مخابراتی فضای مجازی و نیز تهیه و تولید و راه ­اندازی انواع پروژه­ ها و دستاورد های فرهنگی جهت ترویج و عرضه محتوای فاخر به اشکال متعدد و متنوعی چون فیلم، سریال، انیمیشن و موسیقی، از جمله فعالیت­ های دیگر این موسسه فرهنگی – رسانه ­ای می ­باشد.
وی در ادامه تاکید کرد: همواره سعی کرده ­ایم، تمامی خدمات شرکت نشر الکترونیک ایران را به عنوان ابزاری موثر و کاربردی جهت اطلاع ­رسانی، آموزش در اختیار تمامی مخاطبان در سراسر کشور باشد.

جذب بازدیدکننده متخصص و تقابل با تهاجم فرهنگی، دو رویکرد تجاری و فرهنگی نمایشگاه ایران ­رسانه است

در ادامه این جلسه علیرضا چیذری به تشریح اهداف و رویکردهای مختلف دومین دوره نمایشگاه ایران­ رسانه پرداخت.  وی در پاسخ به سوال قائم ­مقام شرکت نشر الکترونیک ایران، انتظارات نمایشگاه را اینگونه مطرح کرد: با توجه به این مهم که جذب بازدیدکننده متخصص از جمله اهداف ما در بحث تجاری نمایشگاه می ­باشد، نقش راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی بیش از پیش حائز اهمیت است. دبیر اجرایی نمایشگاه ایران ­رسانه با اشاره به رویکرد های فرهنگی نمایشگاه تصریح کرد: با رشد قابل ملاحظه فضای مجازی به عنوان ابزاری جهت نفوذ و رخنه بیگانگان به بدنه فرهنگ ایرانی – اسلامی کشور، یکی از مهم­ترین سیاست ­های نمایشگاه ایران ­رسانه در گام دوم را تقابل با این تهاجم فرهنگی قرارداده­ ایم. در همین راستا، دانش تخصصی کارشناسان سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد دولتی و نظارت و هدایت آن سازمان محترم در سیاست ­گذاری بسیار حائز اهمیت است.

وی همچنین اضافه کرد: حضور فیزیکی و مشارکت سازمان  تبلیغات اسلامی نیز وزنه روحی و وجاحت معنوی نمایشگاه را چه به لحاظ بازدیدکننده و چه از حیث مشارکت کننده تا حد قابل ملاحظه­ ای افزایش خواهد داد.

ایران ­رسانه رویدادی است که دولت از سال 82  در تلاش برای برگزاری آن بود

مدیر روابط ­عمومی نمایشگاه ایران ­رسانه نیز با تاکید بر لزوم تعامل همه جانبه دو نهاد متولی فرهنگ تاکید کرده و هم ­پوشانی و هم­ افزایی سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت ارشاد را در ارتقای سطح فرهنگی جامعه بسیار حائز اهمیت خواند.

وی در خصوص پیشینه این نمایشگاه و نمونه­ های دیگر آن در جهان، توضیح داد: هلند و آلمان دو کشوری هستند که بهترین و کامل­ترین نمایشگاه­ ها را در صنعت صوت، تصویر، نور، تجهیزات سینمایی، ادوات موسیقی، کالا و خدمات چند رسانه ­ای در جهان میزبانی می­کنند که از این میان دو سالانه فتوکورنیا آلمان سرآمد است. وسعت و سطح فنی این نمایشگاه به ­قدری قابل توجه است که در زمان مدیریت آقای ضرغامی در معاونت سینمایی وزارت ارشاد تور های بازدید از این رویداد تجاری – فرهنگی برگزار می ­شد.

این مدیر با سابقه دولتی نمایشگاه فتوکورنیا آلمان، را به حج هنرمندان تعبیر کرده و خاطر نشان کرد: دولت از سال 82 بار ها برای برگزاری چنین رویدادی در ایران خیز برداشته که متاسفانه هر بار به دلایل مختلفی این مهم محقق نشده است. مدیر روابط­ عمومی نمایشگاه ایران ­رسانه تغییر مدیریت را از جمله دلایل عدم توفیق دولت در برگزاری چنین رویداد مهمی برشمرد و تاکید کرد: حقیقت امر این است که دولت هیچ­گاه بر گزارکننده خوبی نبوده است و در چنین حوزه­ هایی لازم است ضمن حمایت داهیانه خود کار را به بخش خصوصی واگذار کند.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، نشر الکترونیک ایران را به عنوان یکی از شرکت­ های تابع سازمان تبلیغات اسلامی، حلقه واسط سازمان و نمایشگاه بر شمرده و افزود: اکنون پس از سال­ها یک جوان بر پایه سرمایه و انرژی شخصی خود قصد دارد تا چنین رویداد مهمی را برگزار کنند و این وظیفه ارگان ­های دولتی است که چنین ظرفیتی حمایت کنند.

حقیقی در بخش جداگانه ­ای از اظهاراتش گفت: به طور مشخص از سازمان تبلیغات اسلامی به جهت نزدیکی ایام محرم و صفر، انتظار داریم تا برای تجهیز تکایا و هیات مذهبی این نمایشگاه را به عنوان مرجع خرید اقلام و کالاهای مورد نیاز معرفی کند.