تازه ترین اخبار

لغو نمایشگاه ها

شنبه 3 اسفند 1398

نمایشگاه ها کنسل شد

شنبه 3 اسفند 1398

لغو برگزاری نمایشگاه ها

شنبه 3 اسفند 1398

اهداف برگزاری نمایشگاه

سه شنبه 22 آبان 1397

ارائه بن کتاب با تخفیف ویژه

چهارشنبه 22 فروردین 1397

لغو نمایشگاه صنعت موسیقی

چهارشنبه 8 آذر 1396

گزارش روز اول نمایشگاه

دوشنبه 19 تیر 1396

گرچه سابقه صنعت خودرو در کشور و زنجیره تولید به‌‌ویژه در بخش صنایع کوچک و متوسط در زمینه قطعه‌سازی منجر به رفع نیاز به واردات این صنعت نشده، اما تجربه و آموزش حاصل‌شده طی سال های گذشته در زمینه طراحی و فرآیند تولید و امکان به‌کارگیری نیروهای متخصص فنی در این صنعت قابل انکار نیست. نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو و امسال در سایه رکود شدیدی که صنایع را فرا گرفته بود و به‌رغم مصادف‌شدن با فصل سرد سال، با استقبال خوبی از سوی بازدید کنندگان مواجه شد و توانست توجه بسیاری از فعالان صنعت خودرو را از اقصی نقاط جهان به خود جلب کند. در این میان ما هم در گشت‌و‌گذار میان برندهای موفق این نمایشگاه با برخی از آن‌ها به گپ و گفت نشستیم تا وضعیت نمایشگاه قطعات خودرو و حال و روز این صنعت را از زبان اهل فن و دست‌اندرکاران جویا شویم.

از روند سریع تحولات تکنولوژیک در صنعت خودروی جهان غافل بوده‌ایم

شرکت بازرگانی تسکینی از جمله برندهای مطرح حاضر در نمایشگاه بود که در غرفه زیبای این شرکت پای صحبت مهندس رضا آشوری، مسئول فروش شرکت نشستیم .آشوری با اشاره به حضور شرکت‌های بزرگ و صاحب‌نام در نمایشگاه این دوره در خصوص توان‌مندی‌های شرکت بازرگانی تسکینی اظهار داشت‌: با توجه به گسترش صنعت حمل‌و‌نقل جاده‌ای و رشد روز‌افزون تولید یا مونتاژ خودرو‌های سنگین و نیمه‌سنگین، نیاز به توزیع قطعات یدکی مورد نیاز بیش از پیش در کشور احساس می‌شد، از این رو شرکت تجاری بازرگانی تسکینی با عنایت به این نیاز فزاینده کشور تاسیس شد.

وی افزود: زمینه اصلی فعالیت این شرکت واردات تمامی قطعات یدکی سنگین و نیمه‌سنگین از برند‌های برتر جهان است. در راستای حفظ کیفیت و رضایت‌مندی مشتریان، مدیران شرکت بازرگانی تسکینی خط مشی خود را بر تطابق محصولات وارداتی با استاندارد‌های روز دنیا گذاشته و همواره تلاش و همت والای خود را در جهت افزایش کیفیت خدمات به‌کار گرفته‌اند.

این مقام مسئول شرکت بازرگانی تسکینی گفت: از جمله محصولات که توسط شرکت بازرگانی تسکینی از برندهای برتر جهان خریداری و وارد کشور می‌شود می‌توان به تمامی قطعات مورد استفاده در موتور و گیربکس، بخش‌های گوناگون سیستم‌های مختلف خودرو از جمله شاسی، سیستم تعلق، سیستم فرمان، سیستم ترمز و مواردی از این دست اشاره کرد.

آشوری خاطر‌نشان ساخت: مروری بر روند خودروسازی در کشور نشان می‌دهد سیاست اصلی صنعت خودرو در ایران طی دوره‌های طولانی، «جایگزینی واردات» و در نتیجه غفلت از روند سریع تحولات تکنولوژیک در این صنعت در جهان بوده که این مهم نیاز به توجه بیش از پیش مسئولان دارد.

ورود قطعات بی‌کیفیت خارجی معضل بزرگ صنعت قطعات خودرو است

در غرفه پارت داریوش یدک با محسنی مسئول غرفه این شرکت در خصوص نمایشگاه گفت‌وگوی کوتاهی داشتیم. وی با اشاره به سابقه ۲۷ ساله این شرکت در زمینه توزیع لوازم یدکی خودرو گفت‌: این مجموعه با مدیریت محمدحسن (داریوش) علی‌زاده سقطی و جمعی از پرسنل مجرب فعالیت خود را از سال ۱۳۵۹ به صورت شراکتی آغاز کرده و پس از طی ۵ سال در سال ۱۳۶۴ با نام پژو داریوش به صورت یک واحد صنفی مستقل در زمینه توزیع لوازم یدکی خودرو به مدت ۲۷ سال به فعالیت خود ادامه داده است.

مسئول غرفه این شرکت افزود: در طول مدت ۳۷ سال فعالیت، این شرکت همواره در جهت کسب اطمینان با چاپ هولوگرام اختصاصی، رضایت‌مندی مشتری از اقلام توزیع‌شده و خدمات پس از فروش روندی رو به جلو داشته است.

وی در خصوص مشکلاتی که این صنعت با آن مواجه است‌، گفت: عدم پرداخت به‌موقع مطالبات سررسیدشده فعالان این صنعت، عدم قیمت‌گذاری مناسب قطعات با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های تولید، عدم تخصیص صحیح ارز مبادلاتی، ورود قطعات بی‌کیفیت خارجی، هزینه‌های بالای به‌روزآوری فناوری تولید قطعات، عدم شفاف‌سازی قراردادهای جدید خودروسازان خارجی با قطعه‌سازان مشکلاتی است که ما همواره در کسب و کارمان با آن مواجه هستیم. وی در خصوص برگزاری نمایشگاه این دوره گفت: استفاده بهینه از ظرفیت‌سازی‌های سنگینی که در رشته‌های مختلف این صنعت انجام گرفته و کمک به ارتقای درآمدهای ارزی و توسعه صادرات غیرنفتی کشور بهترین نتیجه‌ای است که در نمایشگاه بزرگی چون قطعات خودرو به دنبال آن هستیم‌.

قطعه‌سازان داخلی توان رقابت با بازار‌های خارجی را دارند

در میان گشت‌و‌گذارمان از غرفه‌های نمایشگاه با غرفه گروه قطعات خودرو عظام مواجه شدیم. مسئولان غرفه این شرکت به‌رغم شلوغی پاسخ‌گوی سئوالات مراجعان بودند  ودر این میان با صدرایی یکی از مسئولان غرفه این شرکت به گفت‌وگو پرداختیم .وی در خصوص شرکت‌شان توضیح داد: گروه قطعات خودرو عظام از ۱۲ شرکت بزرگ تولیدی بزرگ تشکیل شده است. موضوع کسب و کار گروه، تولید قطعات خودرو است و فعالیت آن از سال ۱۳۷۶ آغاز شده و تا کنون ادامه دارد.

مسئول غرفه این شرکت گفت: شرکت‌های عضو گروه در تهران و استان‌های دیگر از جمله آذربایجان شرقی، گیلان، البرز و اصفهان استقرار یافته‌اند و شرکت ‌مادر‌ هم با نام «گروه قطعات خودرو عظام”» ثبت و در تهران مستقر است. دریافت لیسانس‌های معتبر و همکاری‌های فنی، با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز دنیا از شرکت‌های صاحب‌نام جهانی از قبیلMando ،Mahle ،Bosch و Valeo از جمله دستاوردهای گروه ما بوده که طی دو دهه گذشته ضمن تولید قطعات مهم و با کیفیت، توان‌مندی‌های بالای خود را در پشتیبانی از صنعت خودرو کشور به اثبات رسانده است.

وی با اشاره به حضور شرکت‌های مطرح و به‌نام قطعه‌ساز داخلی و خارجی اظهار داشت‌: ارتقای کیفی و رشد و توسعه پایدار صنعت خودرو‌سازی کشور مستلزم ایجاد فضای اقتصادی مبتنی بر بازار و تسهیل فضای رقابتی است. در چنین شرایطی رضایت مصرف‌کنندگان از طریق ارائه محصولی دارای ویژگی‌های در سطح استانداردهای بین‌المللی چه در داخل کشور و چه در بازارهای جهانی تامین خواهد شد. وی خاطر نشان ساخت: قطعه‌سازان داخلی توان رقابت با بازار‌های خارجی را دارا هستند و باید از این پتانسیل نهفته در صنعت‌مان بهره‌مند شویم.

نمایشگاه های مرتبط