یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران و از تاریخ 96/11/03 الی 96/11/06 در حال برگزاریست. پیش بینی می شود بازدیدکنندگان بسیاری همچون دوره های قبل در این نمایشگاه شرکت داشته باشند. برگزار کننده این نمایشگاه که برگزاری نمایشگاههای زیادی در کارنامه خود دارد توانسته اعتماد خوبی در جامعه به خود جلب کند. .
موضوع اصلی این نمایشگاه گردشگری است که تجربه نمایشگاههای دیگر در این زمینه نشان از استقبال خوب جامعه از این دست نمایشگاهها دارد.

اهـداف بــرگـزاري نمـايشگـاه:
:: آشنايي و معرفي داشته ها ، امکانات و ظرفيت هاي کشور در دو حوزه گردشگري و هتل داري.

:: شناسايي مشکلات، موانع و نقاط ضعف موجود در اين دو حوزه، ترغيب و تشويق افراد، شرکتها و موسسات به ورود و فعاليت در اين دو بخش و وادار نمودن سازمانهاي دولتي متولي گردشگري به حمايت و مساعدت از دست اندرکاران صنعت مذکور.

:: ايجاد زمينه هاي مناسب بمنظور بهره گيري از ظرفيت هاي گردشگري و ايجاد اشتغال در کشور که ناشي از فعل و انفعالات گردشگري است و بهره مندي از سطح بسيار بالاي درآمدزايي صنعت گردشگري.

:: فراهم نمودن بسترهاي لازم جهت ورود گردشگر به کشور و يافتن راهکارهاي لازم بمنظور رفع موانع موجود تا حد امکان و با در نظر گرفتن معيارها و شرايط فرهنگي و اجتماعي کشور.
:: با توجه به اينکه صنعت گردشگري سومين صنعت درآمدزا در جهان محسوب ميشود يکي از مهمترين اهداف اين نمايشگاه، ارتقاء جايگاه صنعت توريسم و ايجاد فرهنگ پذيرش گردشگر در جامعه است به گونه اي که از گردشگر گريزي اجتناب شود و تا حدي از وابستگي به درآمدهاي نفتي فاصله گرفته شود.
:: آشنايي عموم مردم با سازمان ها، انجمن هاو نهادهاي متولي امر گردشگري و ارائه انتظارات ايشان به مسئولين و متقابلاً پاسخگويي مسئولين به خواسته ها و مشکلات موجود در اين زمينه.
:: آشنايي دست اندرکاران با نوآوري ها و ظرفيت هاي موجود در عرصه بين المللي و تلاش براي رسيدن به استانداردهاي جهاني.
:: آشنايي با مشکلات و کاستي هاي موجود در مراکز اقامتي و هتل ها و يافتن راهکارهاي ممکن براي مرتفع نمودن آنها.
:: آشنايي با چگونگي مديريت موفق هتل هاي دنيا و بکارگيري روش هاي بهسازي و استانداردسازي هتل ها بمنظور رفع معضلات آنها.

Iran - تهران - تهران - اتوبان چمران - محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران