تفریح و سرگمی در زندگی بشر یک ضرورت حیاتی است که در سنین مختلف به لحاظ شرایط اجتماعی و محیطی به اشکال مختلف تحقق می پذیرد.

در این راستا گسترش مراکز تفریحی برای گذران اوقات فراغت شهروندان به مثابه یک نیاز مهم برای سالم و با نشاط زیستن افراد لازم و ضروری می باشد. از سوی دیگر اوقات فراغت امروزه بسیاری از صنایع، خدمات و محیط های فرهنگی و اجتماعی را با خود همراه نموده و بسیاری از اهداف کلان آموزشی، تربیتی و پرورشی با زیر ساخت شهربازی ها، پارک ها، مکان های تفریحی طراحی و راه اندازی می شوند. یکی از چالش های دنیای کنونی موضوع تفریحات و اوقات فراغت می باشد، چرا که تلاش جامعه را به صورت هدفمند افزایش داده و حرکت آن را به سوی تعالی تنظیم خواهد کرد.

صرفنظر از دیدگاه اقتصادی و صنعتی، نکته قابل تامل و بررسی، دیدگاه فرهنگی و جامعه شناسی است. چرا که این صنعت به صورت شایسته و بایسته می تواند سبب نشاط، شادابی، پویایی و سلامت هرچه بیشتر جامعه گردد.

هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی صنعت تفریحات، سرگرمی، شهربازی و پارک ها با هدف معرفی شرکت ها و برندهای این صنعت، ارائه تولیدات و توانمندی ها ی ایرانی، نمایش آخرین دستاوردها و فن آوری ها به هموطنان عزیز و سایر کشورها، می تواند زمینه ساز ایجاد کانون های ممتاز ارتباطات، تعاملات و مذاکرات میان سرمایه گذران، بازرگانان، تولیدکنندگان، طراحان و نخبگان صنعت تفریحات و سرگرمی، اماکن و تجهیزات اوقات فراغت گردد. بهره برداری از ظرفیت های بالقوه و بالفعل، با نگاه ویژه به استاندارد ها و ایمنی ها می تواند گامی موثر در پیشرفت روز افزون این صنعت باشد.
​این نمایشگاه از 30 آذر الی 3 آبان سال 1396 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی شهرآفتاب با حضور برندهای داخلی و خارجی برگزار خواهد گردید.

Iran - تهران - تهران - بزرگراه خلیج فارس- روبروی مرقد مطهر امام خمینی (ره) - نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب