ایران با داشتن تولید ناخالص داخلی بیش از 4 درصد و جمعیتی بیش از 80 میلیون نفربازار مناسبی جهت فروش و ارائه خدمات است.
ایران یکی از بزرگترین وارد کننده روغن خوراکی و دانه های روغنی در جهان است میزان واردات روغن و دانه های روغنی در سالهای 2014 و 2015 در ایران 932,894 تن است و مبلغ واردات واردات حدود 2 میلیارد دلار است.
این میزان دز سالهای 2016 و 2017 افزایش حدود 10 درصدی را نشان می دهد.
تقریبا 90 درصد روغن مصرفی در ایران وارداتی است.
افزایش جمعیت و تغییرات شیوه زندگی موجب افزایش مصرف روغن خوراکی می شود، به این معنی که در این بازار رو به رشد، میزان سود آوری بسیار زیاد است.
با نگاهی به آمار های مورد اشاره در میابیم ایران فرصت مناسبی جهت ارائه خدمات و تجهیزات مربوط به روغن های خوراکی و دانه های روغنی برای شرکت های خارجی و تولید کنندگان داخلی می باشد.
این مهم با حضور شرکت ها در نمایشگاه IRAN SEEDEX تسهیل گردیده و برگزاری کنفرانس ها و جلسات B2B بستر مناسبی جهت ملاقات بین تجار و تبادل افکار به وجود می آورد.
ما امیدواریم در راستای سیاست های بازرگانی دولت جمهوری اسلامی ایران و بمنظور ارتقاء سطح کیفی بذور روغنی و تجهیزات و ماشین آلات مربوط به روغن های خوراکی و همچنین لزوم تقویت اتحادیه ها و تشکل های کشاورزی برای مدیریت تولید و بازاررسانی محصولات کشاورزی با حمایت سازمانهای ذیربط در کشور و همچنین حضور شرکت های معتبر داخلی و خارجی در نمایشگاه IRAN SEEDEX گامی موثر در خدمت به کشور جمهوری اسلامی ایران برداشته باشیم.
نمایشگاه بین المللی روغن های خوراکی، دانه های روغنی، فرآورده ها، صنایع و ماشین آلات وابسته در محل بوستان گفتگو تهران و در تاریخ 7 الی 10 آذر ماه در حال برگزاریست. پیش بینی می شود بازدیدکنندگان بسیاری در این نمایشگاه شرکت داشته باشند. برگزار کننده این نمایشگاه که برگزاری نمایشگاههای زیادی در کارنامه خود دارد توانسته اعتماد خوبی در جامعه به خود جلب کند.

Iran - تهران - تهران - تقاطع بزرگراه‌ شهید چمران و حکیم - بوستان گفتگو