نمایشگاه بین المللی تخصصی نوشیدنی های گرم صنایع و تجهیزات وابسته

چرا این نمایشگاه:

 

1-آشنایی با دستاوردهای نوین عرصه تولید، عرضه و فروش نوشیدنی های گرم

2-لزوم فرآوری بهینه برگ های سبز تازه چای برای کاهش ضایعات و افزایش بهره وری تولید چای در کشور

-3ضرورت تبادل تجربیات، افکار و کنش بینارشته‌ای در زمینه‌ های پژوهشی، علمی، تولیدی، اجرایی و بازرگانی

4-ایجاد زمینه تشویق و ترغیب سرمایه گذاران و بازرگانان داخلی و خارجی جهت ورود به عرصه‌ی نوشیدنی های گرم

-5لزوم بهره گیری از فناوری و تجهیزات و صنایع نوین در تولید چای، قهوه و دمنوش

6-تشویق گروه مخاطبان هدف به مصرف آگاهانه‌ی فرآورده های چای ارگانیک ایرانی، قهوه و دمنوش

 

 

مفاهیم کلیدی نمایشگاه:

نوشیدنی گرم: در بر گیرنده‌ی پهنه‌ی گسترده‌ای از نوشیدنی‌هایی است که از ترکیب آب جوش با اجزاء تشکیل دهنده گیاهان دارویی، برگ‌های گیاهی و دانه های فرآوری شده و سایر افزودنی ها و طعم دهنده تولید می شود.

چای: چای سیاه و چای سبز نوعی محصولی است که از برگ گیاهی به نام( "Camellia sinensis" کاملیا سیننسیس) تهیه می‌شود. امروزه مصرف چای، یکی از اجزای جدایی ناپذیر زندگی عادی مردم در ایران است. اما سابقه مصرف چای در ایران، کمتر از دو قرن است.

 

قهوه: این نوشیدنی از دانه‌های بو داده و آسیاب شدهٔ گیاه قهوه به دست می‌آید. گیاه قهوه بومی مناطق نیمه‌گرمسیری آفریقا و برخی از جزایر جنوب و جنوب شرق آسیا است، این گیاه از آفریقا به سایر نقاط جهان پراکنده شد و در حال حاضر در بیش از ۷۰ کشور کشت می‌شود که در درجهٔ اول مناطق استوایی آمریکا، جنوب شرقی آسیا، هند و آفریقا است، هنگام رسیدن میوهٔ گیاه قهوه، دانه‌های قهوه را برداشت، پردازش و در نهایت خشک می‌کنند. دانه‌های قهوهٔ خشک شده به درجات مختلف بو داده می‌شوند، بسته به عطر و طعم مورد نظر، درجه‌بندی‌های مختلفی برای این محصول در نظر گرفته شده است، قهوه کمی اسیدی است و می‌تواند به علت داشتن کافئین بالا موجب تحریک انسان گردد.

 

دَم‌نوش: نوشیدنی ساخته شده از گیاهان یا گیاهان دارویی است و در آن جزیی از گل، برگ، ساقه، ریشه، دانه، پوستِ میوه یا اجزای دیگر گیاهان دارویی که قابل حل در آب هستند به صورت خشک یا تازه مورد استفاده قرار می گیرد. بیشتر دم‌نوش‌ها فاقد کافئین هستند. گرفتن عصاره‌ی این گیاهان یا دم کردن به وسیلهٔ آب متداول‌ترین روش برای تهیه دمنوش است. دم‌نوش‌ها نیز همانند داروهای گیاهی باید با آگاهی و پس از اطلاع از سازوکار آن‌ها مورد استفاده قرار گیرند.

 

طعم دهنده ها: اسانس یا طعم دهنده عبارت است از ترکیباتی که بو و طعم خوش‌آیندی دارند و در تولید محصولات غذایی و نوشیدنی ها به کار برده می‌شود.

 

Iran - تهران - تهران - بزرگراه خلیج فارس- روبروی مرقد مطهر امام خمینی (ره) - نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب