تازه ترین اخبار

لغو نمایشگاه ها

شنبه 3 اسفند 1398

نمایشگاه ها کنسل شد

شنبه 3 اسفند 1398

لغو برگزاری نمایشگاه ها

شنبه 3 اسفند 1398

اهداف برگزاری نمایشگاه

سه شنبه 22 آبان 1397

ارائه بن کتاب با تخفیف ویژه

چهارشنبه 22 فروردین 1397

لغو نمایشگاه صنعت موسیقی

چهارشنبه 8 آذر 1396

گزارش روز اول نمایشگاه

دوشنبه 19 تیر 1396

نهمین نمایشگاه بین‌المللی در و پنجره از ۱۳ تا ۱۶ بهمن و یازدهمين نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته از سوم تا ششم بهمن ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد. امسال نمایشگاه گردشگری به دو بخش گردشگری و هتلداری تقسیم شده است که به صورت همزمان برگزار می‌شوند. به مناسبت برگزاری این نمایشگاه‌ها با مجری آنها جناب آقای فرهاد امینیان به گفت و گو نشستیم و اطلاعات این نمایشگاه‌ها را از ایشان جویا شدیم.

چه نمایشگاه‌هایی را به عنوان برگزار‌کننده پیش رو دارید؟

سه نمایشگاه در پیش داریم؛ یکی در و پنجره و صنایع وابسته است که ۱۳ تا ۱۶ بهمن برگزار خواهد شد و دیگری نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته سه تا شش بهمن و امسال بخش هتل‌داری آن را جدا کرده و به عنوان یک نمایشگاه جداگانه برگزار می‌کنیم. این اولین دوره نمایشگاه است که همزمان با گردشگری برگزار می‌شود.

روند ثبت‌نام نمایشگاه‌های گردشگری و هتل‌داری به چه صورت است؟

برای نمایشگاه در و پنجره تقریباً نصف ثبت‌نام‌ها و جانمایی‌ها انجام شده است. نمایشگاه گردشگری و هتل‌داری در مرحله پیش‌ثبت‌نام است و جانمایی و ثبت‌نام قطعی آن از حدود دو هفته دیگر آغاز می‌شود. نمایشگاه هتل‌داری تا پارسال بخشی از نمایشگاه گردشگری بود، به همین خاطر شرکت‌های هتل‌دار در همان نمایشگاه گردشگری حضور داشتند. این نمایشگاه حدود ۴ هزار متر بود که احتمال دارد امسال به ۶ هزار متر هم برسد. برای اولین دوره اگر ۶ هزار متر بشود فضای خوبی است و متقاضیان هم متقاضیان سال گذشته هستند، به اضافه بخش خارجی که امسال پررنگ‌تر از سال قبل رشد داشته است.

در نمایشگاه در و پنجره هم فضای برگزاری افزایش داشته است؟

فضای نمایشگاه در و پنجره تقریباً مشابه فضای سال گذشته است، چون متاسفانه به‌خاطر همزمانی با نمایشگاه‌های دیگر امکان افزایش فضا وجود نداشت. فضای کلی آن تقریبا ۴۸ هزار متر و فضای مفیدش ۲۴ هزار مترمربع است.

تاکید این دوره از نمایشگاه بیش‌تر بر چه اصلی است؟

هر سال تاکید ما بر نوآوری و استفاده یا ورود تکنولوژی نوین و پیشرفته روز دنیا به این عرصه بوده است. تلاش ما این است که تکنولوژی کشورهای اروپایی را به کشور وارد کنیم، چون مشکلی که در زمینه در و پنجره در کشور داریم بیش‌تر در زمینه تکنولوژی است. می‌خواهیم بیش‌تر از قبل روی تکنولوژی‌های جدید تمرکز داشته باشیم و به همین خاطر این نمایشگاه نسبت نمایشگاه‌های قبلی ارتقا پیدا خواهد کرد.

آیا تعداد شرکت‌کنندگان نسبت به گذشته بیش‌تر شده است؟

ما سعی کردیم فضاهای اختصاص‌داده شده به شرکت‌ها را تا جایی که امکان‌پذیر است کوچک‌تر کنیم که شرکت‌های بیش‌تری بتوانند در نمایشگاه شرکت کنند. تا زمانی که ثبت نام نهایی انجام نشود نمی‌توانم به قطعیت بگویم نسبت به سال گذشته چه مقدار افزایش مشارکت‌کننده داشته‌ایم.

برای این دو نمایشگاه برنامه‌های جنبی و هیات‌های خاصی در نظر گرفته‌اید؟

بله، هم برای نمایشگاه گردشگری و هتل‌داری و هم نمایشگاه در و پنجره هیات‌هایی در نظر گرفته شده است. در عین حال تعدادی کارگاه آموزشی و همایش جانبی هم برگزار می‌شود که از سال‌های گذشته مفصل‌تر است.

برگزاری دوره‌های گذشته چه‌قدر به شرکت‌کنندگان در جذب سرمایه‌های خارج از کشور یا به دست‌آوردن تکنولوژی کمک کرده است؟

خیلی از شرکت‌ها در نمایشگاه قراردادهای خیلی خوبی بسته‌اند. حداقل در سه دوره گذشته که در ذهن دارم قراردادهای خوبی منعقد شد، به‌خصوص سرمایه‌گذاری آن‌قدر بوده که به صنعت در و پنجره کشور کمک کند و زمینه فعالیت خوبی برای تعدادی از شرکت‌ها (چه شرکت‌های جدید و چه شرکت‌های قدیمی‌تر) ایجاد کند. مثلاً پنجره‌های دو جداره، سه جداره، درهای ضدسرقت و چیزهایی از این قبیل تازه یک دهه است که در ایران طرفدار پیدا کرده است. در این مدت نقش نمایشگاه‌ها در ایجاد زمینه‌های همکاری بین شرکت‌های ایرانی و خارجی چه در زمینه سرمایه‌گذاری و واردات تکنولوژی و چه در مبحث ایجاد بازارهای جدید برای صادرات بسیار پررنگ بوده است. نمایشگاه در و پنجره به‌رغم رکود حوزه ساختمان فضای خوبی را برای شرکت‌هایی که در این عرصه فعالیت می‌کنند ایجاد کرده تا بتوانند بازار خودشان را حفظ و تقویت کنند. طبیعتاً حضور در نمایشگاه روزنه‌ها و دریچه‌ها را روی تولیدکنندگان باز می‌کند.

نمایشگاه های مرتبط