تازه ترین اخبار

لغو نمایشگاه ها

شنبه 3 اسفند 1398

نمایشگاه ها کنسل شد

شنبه 3 اسفند 1398

لغو برگزاری نمایشگاه ها

شنبه 3 اسفند 1398

اهداف برگزاری نمایشگاه

سه شنبه 22 آبان 1397

ارائه بن کتاب با تخفیف ویژه

چهارشنبه 22 فروردین 1397

لغو نمایشگاه صنعت موسیقی

چهارشنبه 8 آذر 1396

گزارش روز اول نمایشگاه

دوشنبه 19 تیر 1396

به نقل از ایرنا - مصطفی آقا میری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا با اشاره به برپایی نمایشگاه صلح و دوستی اظهار داشت: در این نمایشگاه 33 اثر از 33 هنرمند نگارگری با مضامین ادبی، آیینی، مذهبی، حماسی، قدسی و معنوی به نمایش گذاشته شده است، همچنین 10 اثر از مجموعه کارهای خودم را نیز در کنار آنها به نمایش گذاشته ام.
وی ادامه داد: بیش از 100 نفر از این نمایشگاه استقبال کرده بودند تا آثار خود را به نمایش بگذارند اما به علت محدودیت مکان نتوانستیم پذیرای آنها باشیم.
آقا میری با اشاره به برخی مشکلات برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بودجه برای برگزاری نمایشگاه ها دارد ولی با توجه به برخی محدودیت های مالی و اعتباری، حتی پذیرایی روز افتتاحیه نمایشگاه را از هزینه های شخصی تامین کردیم.
وی هدف اصلی از برپایی این نمایشگاه را تعمیق دوستی ها و تعامل بیشتر میان انسانها ذکر کرد.
این هنرمند نگارگر با اشاره به اینکه نگارگری یک هنر قدیمی برای مردم ایران است، گفت: زبان هنر بدون مرز است، همه انسان ها از دیدن یک تابلوی نقاشی لذت می برند و این به خاطر تعریف جهانی زیبایی است.
وی ادامه داد: هنرهای متکی بر تصویر مثل نگارگری و نقاشی برای همه مردم جهان قابل درک و فهم است، هنر با زندگی و فرهنگ ایرانی ها پیوند خورده و در همه جا و هر لحظه از زندگی روزمره مردم می توان حضور هنر را به خوبی احساس کرد.
آقا میری افزود: برپایی این گونه نمایشگاه ها می تواند در انتقال فرهنگ و هنر ایرانی نقش بسزایی داشته باشد و امیدوارم که مسئولان با اهتمام ویژه تری به برگزاری این نمایشگاه ها کمک کنند.
نمایشگاه نگارگری و تذهیب «صلح و دوستی» با نمایش 43 اثر از استاد مصطفی آقا میری و شاگردانش در نگارخانه هنر از 19 تا 25 آبان ماه برپا است.
 

نمایشگاه های مرتبط