تازه ترین اخبار

لغو نمایشگاه ها

شنبه 3 اسفند 1398

نمایشگاه ها کنسل شد

شنبه 3 اسفند 1398

لغو برگزاری نمایشگاه ها

شنبه 3 اسفند 1398

اهداف برگزاری نمایشگاه

سه شنبه 22 آبان 1397

ارائه بن کتاب با تخفیف ویژه

چهارشنبه 22 فروردین 1397

لغو نمایشگاه صنعت موسیقی

چهارشنبه 8 آذر 1396

گزارش روز اول نمایشگاه

دوشنبه 19 تیر 1396

برگزاری نمایشگاه صنایع پایین دستی نفت بطور اخص فرصت مناسبی است تا تولیدکنندگان، فناوران، تجار و سرمایه­ گذاران حوزه صنعت نفت با آخرین پیشرفت ­های این بخش از صنعت کشور و هم چنین دستاوردهای جهانی صنایع پایین دستی نفت، آشنا شوند.

بی شک طیف وسیع فعالان این حوزه می­ تواند در این عرصه با تعامل با سایر کشورهای دارای فناوری روز دنیا به تقویت  و توسعه ساخت داخل و حضور در بازارهای جهانی دست یابد.

توسعه توان فنی و بازرگانی و عقد قراردادهای تامین منابع و تجهیزات، کسب فناوری ­های نو و توسعه صادرات از دیگر مزیت ­های برگزاری این نمایشگاه می ­باشد.

برگزاری نمایشگاه صنایع پایین دستی نفت به عنوان جدیدترین رویداد و موضوع نمایشگاهی ایران در حوزه انرژی در دستور کار فعالان این بخش از صنعت نمایشگاهی قرار گرفته و روند رو به جلوی آن می­ تواند به توسعه تعاملات صنایع پایین دست نفت و پیشرفت آن کمک شایان نماید.

میزبانی ایران از این نمایشگاه از آن­جایی حائز اهمیت است که علاوه بر حساسیت موضوع انرژی در جهان، ایران تنها کشور در منطقه و هم چنین از جمله کشورهایی است که در طراحی و تولید کالا، تجهیزات و بومی سازی فناوری ­های صنایع پایین دستی نفت دارای توانمندی و البته ظرفیت­ های فراوان می­ باشد، به نحوی که بسیاری از نیازهای صنایع بالادستی نفت را تامین و علاوه بر جلوگیری از ارزبری برای واردات صنایع مذکور از وابستگی به خارج این صنایع نیز جلوگیری می­ نماید.

تحقق این رویداد بزرگ می­تواند علاوه بر معرفی صنایع پایین دستی نفت حضور هرچه بیشتر بخش خصوصی در این عرصه را نمایان­ تر ساخته و جایگاه واقعی آن را تبیین نماید.

به طور خلاصه اهداف برگزاری نمایشگاه عبارتند از:

  • ارائه توانمندی­ های ایران و کشورهای صاحب نام در صنایع پایین دستی نفت از طریق برگزاری یک رویداد کاملا تخصصی

  • زمینه سازی برای توسعه صنایع پایین دستی با تمرکز بر توان­ ساخت داخل و بومی سازی فناوری­ ها به عنوان یک مزیت راهبردی

  • تببین جایگاه بخش خصوصی در صنایع پایین دستی و نقش آن در ارتقاء جایگاه کشور در حوزه انرژی

رویکرد این نمایشگاه " توان ساخت داخل، بومی ­سازی فناوری ­ها و همکاری­ های مشترک" می باشد.

گستردگی صنعت نفت و جایگاه با اهمیت آن، برگزاری رویدادهای متنوع، تخصصی­ تر و مرتبط با بخش ­های مختلف را می­ طلبد تا فرصت بهره­ برداری مطلوب برای مخاطبان، دست اندرکاران و فعالان این صنعت فراهم آید.

صنایع پایین دستی صنعت نفت طیف بسیار گسترده ای را شامل می شود و میزبانی تهران از نمایشگاه تخصصی مرتبط با این موضوع به دلیل جایگاه ایران در صنعت نفت جهان، ضروری می­ باشد.

در دهه ­های اخیر توان داخلی در طراحی و تولید کالا و تجهیزات صنایع پایین دستی و همچنین خلق، انتقال و توسعه فناوری ­ها به طور کاملا مشهود و گسترده، ارتقاء یافته و ایران را به جرگه صاحبان نام در این صنعت وارد ساخته است.  

از این روی، طرح برگزاری نمایشگاه صنایع پایین دستی نفت ایران در سال 97 به سازمان­ های متولی ارائه شد تا تقسیم بندی تخصصی در رویدادهای صنعت نفت کشور، شکل عملی به خود گرفته و ارتقاء کیفی در اجرای نمایشگاه ­های این بخش را شاهد باشیم.

اطمینان دارد تمرکز بر صنایع پایین دستی مورد استقبال دست اندرکاران، فعالان صنعتی، بازرگانان، اندیشمندان و مخاطبان آن قرار خواهد گرفت و این رویداد جدید که با ایده بخش خصوصی تعریف شده، نقطه عطفی در نمایشگاه ­های تخصصی نفت، خواهد بود.

مرکز نمایشگاه ­های بین ­المللی شهرآفتاب با امکانات استاندارد و مطلوبیت فضای نمایشگاهی و دسترسی بسیار آسان، تنوع و جذابیت خاصی برای برگزاری نمایشگاه های تخصصی از جمله نمایشگاه صنایع پایین دستی نفت ایجاد می ­نماید تا تجربه موفق حضور مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان نویدبخش تبدیل شهرآفتاب به قطب برگزاری نمایشگاه های انرژی کشور باشد.

گروه های کالایی و خدمات

گروه های تخصصی:

خط

1- پالایش نفت و تولید فرآورده­ های نفتی

2- انتقال نفت و فرآورده ­های نفتی

3- ذخیره­ سازی نفت و فرآورده ­های نفتی

4- تامین و عرضه نفت و فرآورده ­های نفتی

5- بازار و تجارت نفت و فرآورده ­های نفتی

6- تشخیص و ارزیابی نفت و فرآورده­ های نفتی

7- طراحی، مشاوره و پیمانکاری

8- کالاها، تجهیزات و ماشین آلات

9- فناوری، تحقیق و توسعه

10- بهینه­ سازی مصرف

11- ایمنی صنعتی و محیط زیست

12- سیستم­ های نرم افزاری، اتوماسیون و تجهیزات ارتباطی

13- سایر

نمایشگاه های مرتبط